ETSI JÄLLEENMMYYJÄ
Showrooms
  • Jälleenmyyjät
  • Rautakaupat
  • Testauspaikat
  • Asentaja

MUISTILEHTIÖ

You have not assigned any products.

Once you have added products to your notepad you can download your list right here.

0 Product(s)
Download as PDF
Delete all

The Product is already stored on your notepad.

Frequently asked questions
GROHE Sense & GROHE Sense+

Vesivuotohälytys

Miten GROHE Sense havaitsee vesivuodon?

GROHE Sensen pohjassa on kaksi kullattua nastaa. Kun vesi kohotessaan yhdistää nastat, tästä aiheutuva oikosulku synnyttää hälytyksen, joka lähetetään välittömästi sovellukseen.

Mitä tapahtuu GROHE Sensen havaitessa vesivuodon?

Sinulle ja hätäyhteyshenkilöillesi lähetetään hälytys ilmoitusasetusten mukaan joko ilmoituksella tai sähköpostitse. Laite vilkuttaa myös punaista merkkivaloa ja antaa äänimerkin. Jos käytössä on GROHE Sense, äänimerkki ja merkkivalo lakkaavat tunnin kuluttua ja käynnistyvät uudelleen 23 tunnin päästä (joka päivä, kunnes paristot tyhjenevät). Sense+-laitteessa on jatkuva hälytys. Hälytyksen voi pysäyttää kuivaamalla laitteen pohjassa olevat metalliset kosketusnastat nukkaamattomalla rätillä.

Miksei GROHE Sense anna äänimerkkiä havaitessaan vesivuodon?

Joissakin tapauksissa saattaa kulua hetki, ennen kuin äänimerkki alkaa kuulua. Tästä riippumatta GROHE ONDUS ‑sovellukseen lähetetään viesti, joten saat varoituksen niin nopeasti kuin mahdollista.

Lämpötilan ja kosteuden mittaus

Kuinka usein GROHE Sense mittaa huoneen lämpötilaa ja kosteutta?

Laite mittaa lämpötilaa ja kosteutta jatkuvasti 60 minuutin välein. Kosteus- ja lämpötilatiedot tallennetaan päivittäin GROHE ONDUS ‑pilveen.

Jos haluat lisätä hallintaa, valitse GROHE Sense+, joka tarjoaa mahdollisuuden tarkastaa senhetkiset lämpötila- ja kosteustasot klikkaamalla Laukaise päivitys ‑painiketta sovelluksessa.

Mikä on GROHE Sensen ja GROHE Sense+:n ero?

Kummatkin tuotteet mittaavat lämpötilaa ja kosteutta jatkuvasti. GROHE Sense lähettää kosteus- ja lämpötilatiedot pilveen kerran päivässä. GROHE Sense+ tarjoaa lisäksi mahdollisuuden tarkastaa senhetkiset lämpötila- ja kosteustasot klikkaamalla Laukaise päivitys ‑painiketta sovelluksessa. Huomautus: GROHE Sense+ ei ole myynnissä Suomessa.

Mittaako GROHE Sense absoluuttista vai suhteellista ilmankosteutta?

GROHE Sense mittaa suhteellista ilmankosteutta. Suhteellinen kosteus riippuu lämpötilasta. Jos kosteustaso on 100 %, ilma on täysin veden kyllästämä siinä lämpötilassa.

Asennus

Mihin GROHE Sense kannattaa asentaa?

GROHE Sensen voi asentaa kotona mihin tahansa, missä on vesivahingon vaara tai missä halutaan säädellä kosteutta.

  • Asenna GROHE Sense kellariin, missä vesivahingon vaara on suuri.
  • Asenna pesualtaan tai lavuaarin alle, sillä usein niiden alla tapahtuvat vuodot havaitaan aivan liian myöhään.
  • Asenna varmuuden varaksi pesukoneen lähelle.
  • Asenna ullakolle, jossa ikkunoita pidetään usein auki tuuletusta varten, sillä asentamalla estät sen, ettei sadevettä pääse kertymään sisälle.

Miten GROHE Sense asennetaan?

Lataa ensin sovellus Applen App Storesta tai Google Play ‑kaupasta. Rekisteröidy sovellukseen ja määritä kotisi ja huoneesi, jos et ole vielä tehnyt niin. Lisää GROHE Sense valitsemaasi huoneeseen napsauttamalla plusmerkkiä (+) tai lisäämällä huone luettelosta. Anna nimi ja määritä huone. Laita kolme AAA-paristoa (sisältyvät pakkaukseen) laitteeseen. Kytke langaton lähiverkko, eli WLAN, valitsemalla GROHE Sense SSID ja kirjoittamalla tuotteen takana oleva salasana. Jos olet jo asentanut tuotteen ja salasanaa on vaikea nähdä, näytä valoa taskulampulla ja ota salasanasta kuva mobiililaitteellasi.

Aseta GROHE Sense sitten tasaiselle (ei-metalliselle/johtamattomalle) pinnalle niin, että nastat koskettavat pintaa.

Mitä tehdä, jos GROHE Sense on liian suuri valvottavaan paikkaan?

Kokeile 22506LN0-laajennussarjaa, johon kuuluu 1,2 metrin jatkojohto. Kiinnitä laajennussarjan pohjalaatta kahdella ruuvilla seinään. Aseta etäanturi tasaiselle (ei-metalliselle/johtamattomalle) pinnalle niin, että pohjassa olevat nastat koskettavat pintaa.

Voit myös asentaa GROHE Sense+:n, jos sinun on käytettävä laajennussarjaa ja haluat, että laite saa virran verkkovirrasta. (Huomaa: GROHE Sense+ ei ole myynnissä Suomessa)

Mitä, jos langaton lähiverkkoyhteys ei ole tarpeeksi vakaa tai GROHE Sense Guard ‑tuotteen kytkemiseen tarvittavaa langatonta lähiverkkoyhteyttä ei näy?

Tähän saattaa löytyä useita ratkaisuja.

  • Voit asentaa ylimääräisen vahvistinaseman, joka vahvistaa WLAN-signaalia lähempänä tuotetta.
  • Jos käytettävissä on UTP-yhteys, voit asentaa tukiaseman tai vahvistinaseman (voit tavallisesti valita jommankumman näistä kahdesta käyttötilasta) suoraan UTP-yhteydessä.
  • Viimeisenä vaihtoehtona voit käyttää virtakaapelituotteita. Asenna tällöin yksi virtakaapeliliitin reitittimen lähelle ja toinen tuotteen lähelle. Valitse WLAN-toiminnallisuudella varustettu virtakaapelituote. Muuten tarvitset ylimääräisen vahvistinaseman tai tukiaseman.

Mitä tehdä, jos minun ei onnistu muodostaa yhteyttä langattomaan kotiverkkooni?

Vaihe 1: Selvitä, onko langattoman verkon peittoalue riittävä.

Langattoman verkon peittoalueessa saattaa olla ongelma. Katso alta mahdollisia syitä ja ratkaisuja. Langattoman verkon testaussovellus voi olla hyvä tapa ongelmien tunnistamiseen. Suosittelemme WiFi analyzer ‑sovellusta (sovelluksen nimi on sama sekä Android- että iOS-käyttöjärjestelmissä).

Mahdollinen ongelma: Laite on liian kaukana reitittimestä.
Testi: Tarkasta langattoman verkkosi suorituskyky liikkuessasi kauemmas reitittimestä.
Ratkaisu: Ongelman ratkaisemiseksi voit asentaa joko vahvistinaseman tai uuden, suorituskyvyltään tehokkaamman reitittimen.

Mahdollinen ongelma: Paksut seinät tai muut esteet heikentävät langattoman verkon signaalin voimakkuutta.
Testi: Testaa langattoman verkkosi suorituskyky yhdellä puolella seinää ja suorita sitten suorituskykyvertailu seinän toisella puolella.
Ratkaisu: Voit käyttää voimajohtosovitinta, joka lähettää langattoman verkon signaalin rakennuksen olemassa olevaa sähköjohdotusta pitkin.

Mahdollinen ongelma: Samalla alueella on useita päällekkäisiä langattomia verkkoja. Jokainen reititin valitsee käytettävän kanavan automaattisesti. Kanavat on numeroitu 1–11. Tiuhaan asutuilla alueilla samaa kanavaa käyttävät verkot saattavat toimia päällekkäin.
Testi: Sovellus näyttää, mitä kanavia käytetään eniten.
Ratkaisu: Vaihda reitittimesi käyttämää kanavaa manuaalisesti. Valitse kanava, joka ei ole kovassa käytössä. Lue reitittimen käyttöohjeesta, miten kanavaa vaihdetaan.

Mahdollinen ongelma: Samassa langattomassa verkossa on liian monta laitetta. Tämä saattaa hidastaa verkon toimintaa erityisesti, jos jotkut käyttäjät lataavat tai suoratoistavat videoita jatkuvasti.
Testi: Sovellus näyttää, miten nopea langaton verkko on.
Ratkaisu: Asenna tehokas reititin tai käytä langattoman verkon reititintä, joka hyödyntää solmuverkkoa.

Vaihe 2: Jos langattoman verkon peittoalue on riittävä, ongelma saattaa löytyä reitittimestä. Voit selvittää asian näin: 

Toimiiko langaton verkkosi 2,4 gigahertsin taajuudella?
Jotta Sense-laitteen voisi integroida langattomaan verkkoon, verkon on toimittava 2,4 gigahertsin taajuudella. Laite ei toimi 5,0 gigahertsin taajuudella. Taajuuden voi tarkastaa reitittimen asetuksissa.

Onko yksityinen langaton verkkosi WPA-/WPA2-suojattu?
GROHE Sense ei toimi avoimissa langattomissa verkoissa. Se edellyttää langatonta verkkoa, joka on suojattu joko WPA- tai WPA2-tekniikalla. Tästä syystä yksityinen langaton verkko on suojattava vähintään kahdeksan merkin pituisella salasanalla.

Onko MAC-suodatus käytössä?
MAC-suodatus on langattomien verkkojen suojausmenetelmä. Kun se otetaan käyttöön, langattoman verkon reititin hyväksyy vain tunnetut/rekisteröidyt laitteet. Tavallisesti MAC-suodatus ei ole oletusarvoisesti käytössä. Se pitää yleensä määrittää manuaalisesti käyttöön. Jos MAC-suodatus on otettu käyttöön, poista se käytöstä tai lisää GROHE Sensen MAC-osoite reitittimen luetteloon. Saat GROHE Sensen MAC-osoitteen selville, kun lataat langattoman verkon testaussovelluksen ja käynnistät laitteen integraatiotilan (sininen vilkkuva LED-valo) asettamalla laitteeseen paristot. Kytke laite tämän jälkeen älypuhelimeen. Sovellus näyttää silloin laitteen MAC-osoitteen.

Ovatko portit 433 (HTTPS) ja 80 (HTTP) auki?
Portit ovat verkon liittimiä. Niiden avulla langaton verkko voi kommunikoida ja myöskin edesauttaa muita palveluja. Porttien 433 ja 80 on oltava auki, jotta GROHE Sensen ja langattoman verkon välille voitaisiin muodostaa yhteys. Useimmissa tapauksissa kyseiset portit ovat oletuksena auki. Jos näin ei ole, katso lisäohjeita reitittimen käyttöoppaasta.

Onko DHCP otettu käyttöön reitittimessä?
DHCP on tietoliikenneprotokolla, joka mahdollistaa laitteiden ja langattoman verkon välisen kommunikaation. Protokolla on otettava käyttöön GROHE Sensen käyttöä varten. Tavallisesti DHCP on reitittimissä oletusarvoisesti käytössä. Seuraavalla verkkosivulla selitetään, mistä näkee, onko DHCP otettu käyttöön, ja miten se otetaan käyttöön: http://www.wikihow.com/Configure-a-Router-to-Use-DHCP

Onko reitittimessä IPv4-tuki?  
IPV (Internet Protocol Version) on menetelmä, jolla reititin kommunikoi siihen kytkettyjen laitteiden kanssa. Eri versioita on kaksi: IPv4 ja IPv6. GROHE Sense ‑laitteen käyttämä versio on IPv4, joten langattoman verkon reitittimellä on oltava IPv4-tuki. Yleensä reitittimillä on sekä IPv4- että IPv6-tuki. Voit tarkistaa asian reitittimen asetuksista. Prosessi on selitetty täällä: http://testingfreak.com/change-enabledisable-ipv4-ipv6-computer-windows/

Laitteisto

Kuinka iso GROHE Sense on?

GROHE Sense on vesianturi, jonka halkaisija on 84 mm ja korkeus 35 mm.

Laajennussarjaan kuuluu seinälevy, jonka halkaisija on 84 mm ja korkeus 38 mm anturi mukaan luettuna, sekä etuanturi, jonka korkeus on 10 mm ja halkaisija 50 mm. Lisäksi sarjaan kuuluu 1,2 metrin pituinen jatkojohto.

GROHE Sense+ ja GROHE Sense ovat mitoiltaan identtiset. GROHE Sense+ pitää sisällään saman laajennussarjan sekä 0,6 metrin pituisen lisävirtakaapelin.

Onko GROHE Sense vedenpitävä?

GROHE Sense on vesisuihkun ja roiskeen kestävä (IPX3). Vesivuodon sattuessa laite kannattaa kuivata heti. Jos laite pitää puhdistaa, käytä nukkaamatonta rättiä. ÄLÄ käytä puhdistusainetta.

Mitä tehdä, jos paristoista loppuu virta?

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Voit joko vaihtaa laitteen kolme AAA-paristoa tai – jos tarvitset laitteen toimittamaa tietoa jatkuvasti – hankkia GROHE Sense+:n. Se kytketään verkkovirtaan, joten laitteessa ei tarvitse käyttää paristoja.

Usein kysytyt kysymykset
GROHE Sense Guard

Putkirikko ja vuodon havaitseminen

Mitä tapahtuu, jos GROHE Sense Guard ei saa virtaa?

Tuoreen juomaveden varmistamiseksi venttiili pysyy sähkökatkon ajan auki. Sovelluksesta myös näkee, että järjestelmää ei ole kytketty. Järjestelmä käynnistyy luonnollisesti uudelleen, kun sähköt ovat palanneet.

Mitä tapahtuu, jos GROHE Sense Guardilla ei ole enää Wi-Fi-yhteyttä?

GROHE Sense Guard toimii edelleen. Jos kyseessä on putkirikko, laite havaitsee sen ja katkaisee vedentulon. Tiedot päivitetään, kun yhteys on palautettu, sillä laitteessa on kulutustottumuksista riippuen jopa 30 päivän puskurimuisti. Siinä tapauksessa yhteyden merkkivalo palaa punaisena.

Laitteisto

Mille liitännöille on tuki?

GROHE Sense Guard sisältää yksituumaisen urosliitännän sekä ¾ tuuman urossovittimet. Halkaisijat on valittu Euroopan markkinoiden yleisimpien liitäntöjen perusteella. Jos tarvitaan pienempää liitäntää, sopiva liitäntä pitäisi löytyä vesi- ja viemärilaitteiden jakelijalta. Jos putkissa on suurempi halkaisija, kannattaa ensin kysyä asentajalta, voidaanko GROHE Sense Guard asentaa taloosi haittaamatta tarvittavaa vedenjuoksua. GROHE Sense Guard on tarkoitettu yhdelle kotitaloudelle, jonka arvioitu enimmäisvedenkulutus on 85 l/min.

Kuinka pitkä virtakaapeli on?

Virtakaapelin pituus on 70 cm. Tarvittaessa voit ostaa jatkokaapelin sähkötarvikeliikkeestä (netissä). Tarvitset valkoisen 12 VDC:n pientehokaapelin, jossa on sekä uros- että naarasliitäntä (naaras 5,5 x 2,1 mm / uros 2,1 mm).

Mitä pakettiin sisältyy?

Paketti sisältää vedensäätimen, jossa on kaksi ¾ tuuman messinkiliitäntää, virtapistokkeella varustetun kaapelin sekä asennukseen vaaditut tekniset tuotetiedot.

Suositus on asentaa GROHE Sense Guard 22501000-seinäkiinnikesarjaan, joka takaa helpon asennuksen. Suosittelemme myös asentamaan sulkuventtiilin ennen GROHE Sense Guard ‑laitetta ja sen jälkeen, jotta laitteen huolto olisi helpompaa.

Asennus

Miten GROHE Sense Guard asennetaan?

GROHE suosittelee, että tuote asennetaan valtuutetun asentajan toimesta, sillä se sijaitsee vesimittarin lähellä ja virheellinen asennus saattaa haitata koko talon vedenjakelua. Muista lukea tuotteen mukana tulevat tekniset tuotetiedot tai niiden netissä oleva laajempi versio huolellisesti. Voit myös katsoa tekemämme asennusvideon nettisivuillamme tai YouTubessa.

GROHE Sense Guard kannattaa myös asentaa käyttämällä 22501000-seinäkiinnikesarjaa, mikä takaa tukevan asennuksen.

Miten GROHE Sense Guard kytketään GROHE ONDUS ‑sovellukseen?

Lataa ensin sovellus Applen App Storesta tai Google Play ‑kaupasta. Rekisteröidy sovellukseen ja määritä kotisi ja huoneesi, jos et ole vielä tehnyt niin. Lisää GROHE Sense Guard valitsemaasi huoneeseen klikkaamalla plusmerkkiä (+) tai lisäämällä huone luettelosta. Anna nimi ja määritä huoneen nimi. Liitä GROHE Sense Guard. Kytke langaton lähiverkko, eli WLAN, valitsemalla GROHE Sense Guard SSID ja kirjoittamalla tuotteen takana oleva salasana. Jos olet jo asentanut tuotteen ja salasanaa on vaikea nähdä, näytä valoa taskulampulla ja ota salasanasta kuva mobiililaitteellasi.

Mitä, jos langaton lähiverkkoyhteys ei ole tarpeeksi vakaa tai GROHE Sense Guard ‑tuotteen kytkemiseen tarvittavaa langatonta lähiverkkoyhteyttä ei näy?

Tähän saattaa löytyä useita ratkaisuja.

  • Voit asentaa ylimääräisen vahvistinaseman, joka vahvistaa WLAN-signaalia lähempänä tuotetta.
  • Jos käytettävissä on UTP-yhteys, voit asentaa tukiaseman tai vahvistinaseman (voit tavallisesti valita jommankumman näistä kahdesta käyttötilasta) suoraan UTP-yhteydessä.
  • Viimeisenä vaihtoehtona voit käyttää virtakaapelituotteita. Asenna tällöin yksi virtakaapeliliitin reitittimen lähelle ja toinen tuotteen lähelle. Valitse WLAN-toiminnallisuudella varustettu virtakaapelituote. Muuten tarvitset ylimääräisen vahvistinaseman tai tukiaseman.

Suojaus

Mitä jos hakkeri katkaisee vedenjakelun?

Teemme kaikkemme, jotta GROHE-tuotteiden käyttö olisi turvallista ja suojattua. Tähän tarkoitukseen käytämme tuoreimpia suojausmenetelmiä estääksemme laitteidemme tahattoman käytön ja tietomurrot sekä suojataksemme yksityisyyttäsi. GROHE tarjoaa myös tarvittaessa laiteohjelmistopäivityksiä sovelluksen kautta. Jos hakkerit pääsevät murtautumaan järjestelmään, vedensaannin voi turvata kytkemällä laitteen irti pistorasiasta. Päivityksen voi myös tällöin suorittaa myöhemmin, kun laiteohjelmistopäivitys tulee saataville.

Usein kysytyt kysymykset
GROHE ONDUS ‑sovellus

Yhteensopivuus

Mitä mobiililaitteita ja käyttöjärjestelmiä GROHE ONDUS ‑sovellus tukee?

Sovellus tukee Applen mobiililaitteita, joissa on iOS 9.0 tai sitä uudempi versio, sekä Android-mobiililaitteita, joissa on Android 4.3 tai sitä uudempi versio.

Yhteiset laitevaatimukset:

  • vähintään 160 dpi:n kuvapistetaajuus
  • vähintään 320 x 470 kuvapisteen tarkkuus

Mitä muita kodin älylaitteita GROHE-sovellukseen voidaan kytkeä?

Lanseeraushetkellä ei ole muita tuotteita, joita sovellukseen voisi kytkeä. GROHE suunnittelee yhteistoimintaa lähitulevaisuudessa – aina WLAN- ja Bluetooth-standardien pohjalta. Tästä syystä yhteydet perustuvat näihin protokolliin.

Mitä yhteysprotokollia GROHE-tuotteet käyttävät yhteyden muodostamisessa GROHE ONDUS ‑pilveen?

GROHE-tuotteet muodostavat yhteyden kotireitittimeen WLAN-protokollaa käyttämällä. Kotireitittimen on tuettava seuraavia: HTTPS; 2,4 gigahertsiä ja IEEE 802.11b/g/n. Portin 80 on oltava auki. Vain langattomia kanavia 1–11 voidaan käyttää.

GROHE ONDUS ‑sovellusta ei löydy Applen App Storesta eikä Google Play ‑kaupasta.

Tällä hetkellä GROHE Sense- ja GROHE Sense Guard ‑laitteita on myynnissä vain Euroopassa ja Lähi-idässä. Sovellusta ei voida ladata muissa maissa.

Ilmoitukset ja virheet

Saanko ilmoituksia vain, kun laite on yhdistetty paikalliseen langattomaan lähiverkkoon?

Et, tarvitset vain toimivan internetyhteyden, kuten mobiiliverkon tai jonkin muun Wi-Fi-verkon, saadaksesi pikailmoituksia älypuhelimeesi. Hätätilanteessa GROHE ONDUS voi myös lähettää sinulle tai jollekulle muulle yhteyshenkilölle ilmoituksen sähköpostitse.

Miten voin varmistaa, että viestit ja varoitukset tulevat perille, kun älypuhelimeni näyttö on lukittu?

Tarkasta älypuhelimesi asetuksista, että GROHE ONDUS saa lähettää viestejä, kun laitteen näyttö on lukittu.

Sovellus ei toimi enää. Mitä tehdä?

  • Tarkasta internetyhteys ja yhdistä laite tarvittaessa uudelleen mobiiliverkkoon tai langattomaan lähiverkkoon.
  • Käynnistä sovellus uudelleen.
  • Varmista, että käytät sovelluksen tuoreinta versiota. Etsi uusimpia päivityksiä Applen App Storesta tai Google Play ‑kaupasta.
  • Jos tämä ei tuota tulosta, ota yhteys GROHEn tukeen.

Saan virheilmoituksen napsauttaessani minulle sähköpostitse lähetettyä aktivointilinkkiä.

Aktivointi on voimassa vain 24 tuntia. Sen jälkeen voit ottaa käyttöön uuden aktivointilinkin. Sen saadaksesi sinun on kirjauduttava sisään GROHE ONDUS ‑sovellukseen tilisi kirjautumistiedoilla.

Suojaus ja tietosuoja

Minkälaisia tietoja tallennetaan?

GROHE ONDUS tallentaa ainoastaan laitteiden toimivuuden kannalta tarpeellisia tietoja. Jos kaipaat lisätietoja, lue sovelluksen tietosuojalauseke.

Usein kysytyt kysymykset
Toimii Nestin kanssa

Yleistä ja toiminnallisuus

Mitä lisätoimintoja Nest-yhteys tuo muassaan?

GROHE Sense Guard voi kytkeä vedenjakelun automaattisesti päälle tai pois Nest-sovelluksen kotona/poissa-tilan perusteella. Toiminnolla on kaksi mahdollista tilaa:

(1) Täysin automaattinen tila: Vedenjakelu kytketään automaattisesti päälle kotiin tullessasi ja pois päältä sieltä lähtiessäsi. Tämä tapahtuu valintasi mukaan joko heti tilan muututtua tai määritetyn ajan kuluttua.
(2) Puoliautomaattinen tila: GROHE ONDUS ‑sovellus kysyy aina kotoa lähtiessäsi tai sinne palatessasi, haluatko kytkeä vedenjakelun päälle tai pois.

Miten Nest Home/Away Assist toimii?

Home/Away Assist määrittää automaattisesti kotisi Nest-tuotteiden toiminnot Nest-tuotteiden aktiviteettiantureiden signaalien ja puhelimesi sijaintitietojen perusteella kotoa lähtiessäsi ja sinne palatessasi.

Kuinka suuren osan vesijärjestelmän hallinnasta luovutan Nestille?

Vesijärjestelmäsi on yhä täysin hallinnassasi. Nest vain kytkee vedenjakelun päälle tai pois, jos annat sen tehdä niin. Lisäksi voit aina kumota tämän manuaalisesti.

Tietääkö Nest veden kulutuksesta, lämpötilasta ja paineesta?

Ei, nämä tiedot näkyvät vain tililläsi ONDUS-sovelluksessa.

Asennus ja yhteydet

Miten muodostan yhteyden GROHE Sense Guardin ja Nestin välillä?

Siirry GROHE ONDUS ‑sovelluksen asetuksiin ja valitse ”Yhdistetyt tuotteet” ja sitten ”Nest”. Sen jälkeen sinut ohjataan asennusprosessin läpi ja voit määrittää katkaisuasetukset.

Onko minulla oltava Nest-tili, jotta voisin yhdistää GROHE Sense Guardin Nestiin?

Kyllä. Tarvitaan Nest-tuote ja ‑tili, jotta GROHE Sense Guardiin voitaisiin muodostaa yhteys. Lisätietoja Nestistä löydät osoitteesta www.nest.com.

Voinko katkaista GROHE Sense Guardin ja Nestin välisen yhteyden koska tahansa?

Kyllä, yhteys on täysin hallinnassasi. Voit peruuttaa yhteyden GROHE ONDUS ‑sovelluksen asetuksissa.

Käyttö

Voinko yhä käyttää astianpesukonetta kotoa lähtiessäni?

Kyllä. Jos haluat jatkaa vedenjakelua kotoa lähdettyäsi, tämä ei ole ongelma. Sitä varten sinun pitää määrittää GROHE ONDUS ‑sovelluksen viiveasetuksissa viive, jonka jälkeen vedenjakelu katkaistaan, esim. neljä tuntia kotoa lähtösi jälkeen.

Voiko vedenjakelun kytkeä manuaalisesti päälle tai pois GROHE ONDUS ‑sovelluksessa sen jälkeen, kun jakelu on kytketty automaattisesti päälle tai pois?

Kyllä, voit kytkeä vedenjakelun koska tahansa päälle tai pois ONDUS-sovelluksessa tai suoraan GROHE Sense Guardin painikkeella. Kotona/poissa-tilan muutos Nestissä lähettää GROHE Sense Guardiin kertaluonteisen tiedon, joka käskee laitetta kytkemään vedenjakelun päälle tai pois. Tämän jälkeen sinulla on aina mahdollisuus avata tai sulkea venttiili manuaalisesti.

Kuinka kauan kestää, ennen kuin vedenjakelu katkaistaan kotoa lähdettyäni tai kytketään päälle kotiin palattuani?

Vedenjakelu katkaistaan välittömästi kotoa lähtiessäsi, jollet ole asettanut viivettä. Vedenjakelu käynnistyy heti kotiin palattuasi.