GROHE Blue Professional Asennus ja Huolto

HELPPO ASENNUS

Asennus on tehty helpoksi. Katso video ja seuraa ohjeita askel askeleelta saadaksesi neuvoa GROHE Blue Professional -järjestelmän jokaiselle osa-alueelle.

VAATIMUKSET

  • 50 x 40 x 50 cm tila (S x L x K)
  • 230 V virtalähde
  • Kylmävesisyöttö
  • Ilmanvaihtoreikä kaapin pohjassa (mallin mukaisesti)

HELPPO HUOLTAA

Vaihda suodatin

Kun on aika vaihtaa suodatinta, hana ilmoittaa sinulle oranssilla välkkyvällä valolla.

Katso videolta yksinkertainen opastus.

Vaihda CO2 -pullo

Valkoinen välkkyvä valo ilmoittaa sinulle, kun on aika vaihtaa CO2 -pullo.

Katso videolta kuinka helposti se onnistuu.

TILAA UUSIA SUODATTIMIA

1:1 VAIHTAMINEN

Askel 1

Ostaessasi CO2 -pullon ensimmäistä kertaa, tarvitset GROHE Blue Aloituspaketin (4 kpl 425g CO2 pulloa ).

Askel 2

Kun haluat täyttää tyhjentyneet pullot, tarvitset GROHE Blue Uudelleentäyttöpaketin ( 4 kpl 425g CO2 pulloa).

Usein Kysytyt Kysymykset

Asennus

Mitä tulee ottaa huomioon GROHE Blue -laitteen asennuksessa?

Jäähdytin vaatii tilaa ilmanvaihdolle sekä ilmanvaihtoaukon keittiökaapin pohjalle. Aukkoa varten löytyy mitta jokaisesta tuotepaketista.

Mistä saan tiedon veden kovuudesta?

Karbonaattikovuus (olennaista GROHE Blue S-, M- sekä L-koon suodattimille) voidaan mitata sisältyvällä testiliuskalla, kun taas veden kokonaiskovuus (olennaista GROHE Blue Mg+ suodattimelle) on selvitettävissä paikalliselta vedentarjoajalta.

Huolto

Milloin minun tulee vaihtaa suodatinta?

Suodatin on vaihdettava 12 kuukauden välein tai silloin, kun täysi kapasiteetti on saavutettu. LED-valo hanan vasemmalla puolella ilmoittaa suodattimen kapasiteetista: Vilkkuva sininen/turkoosi/vihreä valo - vähemmän kuin 20 l suodatinkapasiteettia jäljellä -> tilaa uusi suodatinpatruuna. Nopeasti vilkkuva oranssi valo -> suodatinpatruuna on vaihdettava.

Miten voin vaihtaa suodattimen?

Suodatin on helposti vaihdettavissa kiertämällä sen pois paikoilta ja paikoilleen. Veden ei tarvitse olla kytkettynä pois päältä vaihdon aikana.

Miten voin hävittää suodattimen?

Suodattimen voi hävittää normaalin muovin tapaan.

Milloin pitää vaihtaa CO2-pullo?

Kun CO2-pullo on tyhjä, Ondus-sovellus ilmoittaa sinulle push-ilmoituksella. Tämän lisäksi, valkoinen LED-valo alkaa välkkyä hanan vasemmalla puolella.

Miten vaihdan CO2-pullon?

425 g pullo: irrota paineventtiili sekä adapteri pullosta ja kytke uusi pullo. 2 kg pullo: sulje pullo, irrota paineventtiili sekä adapteri pullosta ja yhdistä uusi pullo ja avaa se.

Mitkä ovat GROHE CO2-pullojen kapasiteetit?

  • 425 g pullo = 55 litraa täyteläisesti hiilihapotettua vettä
  • 2 kg pullo = 350 litraa täyteläisesti hiilihapotettua vettä

Mitä tapahtuu jos en käytä GROHE Blue -hanaa pitkään aikaan?

Mikäli GROHE Blue -suodatinjärjestelmä ei ole käytössä pariin päivään, suodatinjärjestelmä on huuhdeltava vähintään neljällä litralla. Mikäli järjestelmä ei ole käytössä yli neljään viikkoon, järjestelmä on puhdistettava GROHE Blue® Bio-Clean puhdistusaineella 40 434 001 ja suodatin on myös vaihdettava.

Vaihtoehtoisesti voit aktivoida automaattihuuhtelun Ondus -sovelluksen kautta, joka huuhtelee järjestelmän automaattisesti viikottain.

Kuinka voin puhdistaa järjestelmän?

Irrota suodatin ja CO2-pullo järjestelmästä. Desinfioi kätesi ja puhdistusadapteri käyttämällä puhdistuskasetin suutinta. Liitä puhdistusadapteri suodatintelineeseen, liitä puhdistuskasetti adapteriin ja aktivoi automaattinen huuhtelu Ondus-sovelluksen tai järjestelmän näytön kautta.

Puhdistus kestää 20 minuuttia ja prosessin aikana hanassa välkkyy violetti LED-valo. Kun puhdistus on valmis, välkkyminen loppuu. Puhdistuskasetin ja adapterin voi poistaa ja CO2-pullo sekä uusi suodatin voidaan liittää takaisin paikoilleen.

Varastonhallinta

Mistä voin ostaa suodattimia ja CO2-pulloja?

Suodattimet, CO2-pullot sekä lisätarvikkeet on ostettavissa meidän GROHE Blue shop -verkkokaupasta tai voit käyttää Ondus-sovelluksen tilausominaisuutta.

Miten voin päivittää varastoni?

Ondus-sovelluksen kautta tilatut tuotteet lisätään automaattisesti varastoosi. Määrät ovat myös muokattavissa manuaalisesti.

Ohjauspaneeli

Miten voin lisätä järjestelmiä ohjauspaneeliini?

Järjestelmiä voi lisätä integroimalla uusi järjestelmä Ondus -sovellukseen. Tämän jälkeen järjestelmä tulee myös näkyviin ohjauspaneeliin.

Miten luon eri sijainteja?

Sijainteja voi luda Ondus-sovelluksen kautta. Kaikki luodut sijainnit tulevat näkyviin myös ohjauspaneeliin.

Tuoteviat

Miksi vesi ei virtaa?

Sudatin voi olla pois paikoiltaan, letkut voivat olla taittuneita tai vesisyöttö on katkennut.

Toimenpiteet:

  • Sijoita suodatin paikoilleen (1,5-2 kiertoa)
  • Tarkista, että letkut eivät ole taittuneita
  • Avaa sulkuventtiilit kunnolla

Miksi näytössä lukee "E1", ei suodatettua vettä, LED välkkyy punaisena?

Pumpun turvalukitus.

Toimenpiteet:

  • Katkaise virtalähde, odota 30 s ja yhdistä uudelleen.
  • Sijoita suodatin paikoilleen (1,5-2 kiertoa)
  • Tarkista, että letkut eivät ole taittuneita
  • Avaa sulkuventtiilit kunnolla

Miksi näytössä lukee "E3", ei suodatettua vettä?

Ei yhteyttä hanan ja jäähdyttimen/hiilihapottimen välillä tai kaapeli/liitin on viallinen.

  • Kytke pistoke
  • Ota yhteyttä GROHE Asiakaspalveluun.

Miksi näytössä lukee "E5", ei suodatettua vettä, LED välkkyy punaisena?

Vikatoiminto jäähdyttimessä/hiilihapottimessa. Katkaise virtalähde, odota 30 s ja yhdistä uudelleen.

Miksi näytössä lukee "E7", ei suodatettua vettä, LED välkkyy punaisena?

Anturi havaitsi kosteutta jäähdyttimen sisällä. Katkaise jännitelähde, odota 15 min ja yhdistä uudelleen.

  • Mikäli vika johtuu kondesaatiosta, jäähdytin on valmiina operoimaan tämän jälkeen.
  • Mikäli vika johtuu vuodosta, virheviesti ilmenee uudelleen ja sinun tulisi olla yhteydessä GROHE Asiakaspalveluun.

Miksi näytössä lukee "E8", hanan kahva välkkyy oranssina?

Suodattimen kapasiteetti on ylittynyt. Vaihda suodatinkasetti ja resetoi kapasiteettilaskuri Ondus -sovelluksen tai näytön kautta.

Miksi näytössä lukee "E9" ja "HI"?

Jäähdytin/hiilihapotin on ylikuumentunut. Varmista riittävä ilmanvaihto ja alenna ympäröivän ilman lämpötila maksimissaan 32:een asteeseen.

  • Anna jäähdyttimen viilentyä vähintään 10-15 minuuttia
  • Resetoi virheviesti, tarkista käyttöohje.

Oletko jo ostanut GROHE Blue Professional -järjestelmän?

Rekisteröi GROHE -vesijärjestelmäsi nyt, niin saat ylimääräisen takuuvuoden. Klikkaa alla olevaa linkkiä, valitse tuotteesi ja syötä osto– ja asennuspäivämäärä. Takuutodistus lähetetään sinulle sähköpostitse. Näin helppoa se on!

REKISTERÖI TUOTTEESI NYT